Coronakrisen och hemmasittandet har gjort så att fler och fler spenderar mer tid online än tidigare. Många företag har varit tvungna att utveckla sina verksamheter och vara mer kreativa för att kunna komma åt hemmasittarna. Kanske har de tom gått med vinst pga av det? 

Det har skett en stor ökning när det gäller marknadsföring online, eftersom det blir mycket mer effektivt i dagsläget. Speciellt när det gäller digitala annonser, sociala medier och videoannonsering. Det är ett relativt billigt sätt att marknadsföra sig på idag, om du använder dig av rätt material. 

Vi vet inte när pandemin är över och vi kan gå tillbaka till våra normala liv igen? Därför är det viktigt att du som företagare tänker långsiktigt när det gäller din marknadsföring och ditt digitala material. HUR ser det ut? VAD förmedlar det? NÄR bör du publicera för att få bäst resultat?

Vi ser också att online -aktiviteten har ändrats tidsmässigt. Före pandemin kanske du hade flest visningar tidig morgon och sen eftermiddag? Idag gäller andra tider på dygnet. Därför kan en annons eller sociala medier som publiceras samma tid som tidigare lätt missas och ha bättre effekt en annan tid eller dag.

Och eftersom marknadsföring online ökar, så ökar också konkurransen om utrymme. Därför är det nu extra viktigt att du är noga med VAD du publicerar och annonserar.

Behöver du hjälp?

Kontakt info@lecreadot.se

Translate »

Share This

Share this post with your friends!