Covid19 och hemmasittandet

Coronakrisen och hemmasittandet har gjort så att fler och fler spenderar mer tid online än tidigare. Många företag har varit tvungna att utveckla sina verksamheter och vara mer kreativa för att kunna komma åt hemmasittarna. Kanske har de tom gått med vinst pga av det? 

Det har skett en stor ökning när det gäller marknadsföring online, eftersom det blir mycket mer effektivt i dagsläget. Speciellt när det gäller digitala annonser, sociala medier och videoannonsering. Det är ett relativt billigt sätt att marknadsföra sig på idag, om du använder dig av rätt material. 

Vi vet inte när pandemin är över och vi kan gå tillbaka till våra normala liv igen? Därför är det viktigt att du som företagare tänker långsiktigt när det gäller din marknadsföring och ditt digitala material. HUR ser det ut? VAD förmedlar det? NÄR bör du publicera för att få bäst resultat?

Vi ser också att online -aktiviteten har ändrats tidsmässigt. Före pandemin kanske du hade flest visningar tidig morgon och sen eftermiddag? Idag gäller andra tider på dygnet. Därför kan en annons eller sociala medier som publiceras samma tid som tidigare lätt missas och ha bättre effekt en annan tid eller dag.

Och eftersom marknadsföring online ökar, så ökar också konkurransen om utrymme. Därför är det nu extra viktigt att du är noga med VAD du publicerar och annonserar.

Behöver du hjälp?

Kontakt info@lecreadot.se

Ett år går fort när man har roligt.

För ganska precis ett år sen satt jag och maniskt granskade ICA´s manual och regler för grafiskt material och reklam. Det skulle skapas en logga, en helt ny profil och ett nytt koncept till ICA Kvantum, som jag ville skulle andas nytt, fräsigt, men endå familjärt, ombonat och ICA -tryggt. Det tog inte så lång tid innan vi hade fått fram en logga och färger som vi tyckte passade in på det nya konceptet. Det här kan vi arbeta med.

Och det gjorde vi.

Sen behövde förbutiken och restaurangen också en logga.

Smack! Så var det fixat också.

Idag arbetar vi dagligen med ICA Kvantums material. Annonser, digitalt material, sociala medier, tryckmaterial och material till Smack. Och det är otroligt roligt att få arbeta med människor som är öppna för nya kreativa ideér trots att de står bakom ett så starkt etablerat varumärke. Dessutom så brinner de verkligen för butiken, kunderna och produkterna de säljer. En otrolig butik, med ett nyfiket nytänk utöver det vanliga i branschen.

Så kul!

/Ninnie

 

In och följ ICA Kvantum Västerås på sociala medier. Bums.

Vintageväskan

Vintageväskan är en startup som behövde en ny grafisk profil, samt foton & videoklipp för att kunna marknadsföra sig bättre via sociala medier. De har helt otroliga skinnväskor av bästa kvalitet. Ni vet, såna där som det går att ha livet ut och de blir bara snyggare med tiden. 

Såhär såg Vintageväskan ut innan Le Creadot satte igång.

 

 

Och såhär blev den nya logon.

 

 

För någon vecka sen så passade vi på att fota och filma några av väskorna som kommer att vara med i den allra första kollektionen med modell. Bland annat en helt fantastisk portfölj som går att göra om till ryggsäck. 

 

 

In och shoppa på vintagevaskan.se

(Nu får du dessutom 15% på ditt första köp, rabatten dras i kassan)!

 

Och…

In och följ @vintagevaskan på sociala medier.

Taste N More

För ett par månader sen så var det äntligen dags att visa upp vad vi arbetat med så länge. Det var dags för The House of Taste att byta kostym och bli Taste N More. Vi släppte den ny loggan tillsammans med en helt ny profil och såklart nytt skyltmaterial, tryckmaterial och inredning.

Här åker den nya skylten upp.

 

Det är alltid en så magisk känsla när grafiskt material får liv på riktigt.

 

 

Taste N More har fortfarande samma innehåll och samma personal. Bara ett lite mjukare, trendigare uttryck. Vi har också jobbat mycket omkring konceptet med “Smakernas butik”. För det är det verkligen. Taste N More är en butik som ingen annan jag någonsin suttit min fot i. De har ALLT. Allt från fyllda oliver, choklad tryffel, lakrits, raw food, pasta, te, marmelader och såklart deras populära olivoljor, vinäger och kryddor på lösvikt.

 

 

Det är ett fantastiskt gäng som arbetar där dessutom. Så jag är så lyckligt lottad som får spendera så mycket tid tillsammans med dem. Le Creadot Minibyrå sköter allt tryckmaterial, sociala medier, annonser och bildmaterial till Taste N More även idag. Ett samarbete som är otroligt roligt med många idéer och mycket skratt, men också ett väldigt lärorikt samarbete. Tänk vad mycket lärdom det finns inom olivoljans och vinägerns värld.

Det är både gott visuellt och för själen att få arbeta med alla fantastiska produkter som finns på Taste N More. Och med Anna, Mary och Stina som alltid är lika härliga att ha att göra med. Våra en timmes möten blir ofta tre timmars möten. Vi trivs. Och det är vansinnigt roligt.

 

Följ Taste N More på instagram och/eller Facebook för att ta del av mer material och bilder.

@tastenmore

Hej!

Och välkommen till Le Creadot bloggen. Här kan du läsa om projekt, design & kommunikation.

Kontakt:

info@lecreadot.se